Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Co napsat do prvního příspěvku na blog?

Co napsat do prvního příspěvku na blog? Toť otázka! Ale zase ne tak těžká. Vzhledem k extrémně vysoké pravděpodobnosti, že tento příspěvek jako první příspěvek nikdo číst nebude, kromě administrátora, samozřejmě, je to asi jedno.

Co vlastně napsat do prvního příspěvku na blog? Toť otázka! Ale zase ne tak těžká. Vzhledem k extrémně vysoké pravděpodobnosti, že tento příspěvek jako první příspěvek nikdo číst nebude, kromě administrátora, samozřejmě, je to asi skoro jedno. (1.Pozor, toto není osobní útok na administrátora!) (2.Docela by mne zajímalo, jestli se stává, že první příspěvek nějakého odhodlaného bloggera má  nějakého čtenáře ještě předtím, než a)nadaný blogger vytvoří dostatek příspěvků, aby dostatečně zaneřádil (chtěl jsem použít jiné slovo, ale malý otazníček napravo od pole vymezeného pro text skrývá výhružný zákaz vulgarit) přidružené vyhledávače 2)nadaný blogger uchvátí příspěvky dalšími). 

Že by něco o motivaci? Což o to, motivace by byla. Jak to vím? No, stále častěji se přistihuji ve stavu, kdy mě napadne myšlenka, zajímavá myšlenka, kterou se mi v souladu s druhým principem uváděným v Cimrmanově švestce podaří opustit, ale v protikladu k principu prvnímu, bohužel, nepodaří udržet. A pravdou je, že pokud se o ní během jejího jepičího života dokážu podělit s jinými, přežívá v jejich podání často dál, dělí se a bobtná jako oplodněný zárodek a někdy se obloukem dokonce vrací v novém podání ke svému otci. Ty, které naopak vzniknou v ústraní mého malého pokojíku nebo při procházce po golfovém hřišti, končí jako ten golfový míček při odpalu přes širokou vodní překážku hluboko ve vodě a s malou šancí, že ještě někdy spatří golfovou hůl.        

Prvotním záměrem je, že by mé příspěvky neměly být dlouhé a měly by být lehce podaným a srozumitelným povídáním o věcech, jež rozhodně nejsou triviální. Měly by být aspoň trochu vtipné a emotivní, rozhodně ne tendenční a snad ani vulgární a měly by respektovat podmínky pro tvorbu blogu. A aby to celé k něčemu bylo, měly by projít demokratickýma rukama administrátora.

Apropo, podmínky pro tvorbu blogu mne opakovaně zaujaly. Třeba tím, že nadpis ani perex nesmí být vulgární (slibuji, že se budu držet od vulgarit v perexu minimálně tak daleko, jak daleko je z vesnice, ve které žiji v celoživotní říji, od městečka Nové Hrady - proč zrovna Nové Hrady? - TO kdybych věděl!), zatímco vlastní příspěvek nejspíš už vulgární být může (slibuji, že budu vulgární opravdu jen tam, kde vulgarita bude funkční). Mimochodem - termín "Perex" mě vyděsil, protože jsem ho nikdy předtím neviděl a nevím, co to je, ale jelikož do něj podle otazníčku mohu nakopírovat první odstavec článku, zase o tolik nejde a dech se mi zklidnil. Navíc mám silné podezření, že Perex je zkrátka a jednoduše něco jako Abstrakt s možností přiložit obrázek, a těch jsem za celý život už napsal stovky.     

Možnost přidat k perexu, přesný popis jehož formy mi zůstal utajen, fotku, mě nejprve příjemně oslovila, ale radost mi dlouho nevydržela, když jsem zjistil, že u všech perexů, kde vhodný obrazový doprovod nenajdu, bude viset moje šedesátiletá hlava. Tak jen malé upozornění, abych trochu odpoutal pozornost - to, co je na fotce v pozadí za hlavou, je mnohem zajímavější a když mě administrátor po přečtení prvního příspěvku k tomu pustí, dozvíte se o tom další pikantnosti.    

Opravdu mě zaujal výběr témat v části "Společná rubrika" (proč zrovna tato témata a ne tisíc jiných), ale pak mi celkem rychle došlo, že nejsou volena špatně. Zato druhá věta vysvětlujícího textu k této položce je šokující jazykovou perlou ("Nezapomeňte, že poezie a próza musí být zařazena do rubrik POEZIE nebo PRÓZA, jinak jejich správci bez upozornění přesunou"). Napřed mě napadlo, že došlo k překlepu a správný text má být "...jinak jejich správce bez upozornění přesunou...", ale zavánělo mi to trochu příliš diktaturou a likvidací (kam by, probůh, byli nebozí správci při mé chybě přesunuti?). Další možná varianta překlepu byla "...do rubrik POEZIE nebo PRÓZA, jinak je jejich správci...přesunou..", ale tady mi nebylo jasné, zda budou správci přesouvat mé příspěvky (a kam?)  nebo ty rubriky (a kam?). Nakonec jsem rezignovat s tím, že půjde zřejmě o test nezkušenosti nového bloggera, ke kterému se vrátím a jedním šmahem ho smáznu poté, co napíšu pár článků.   

U několika dalších položek mě rozjařilo, že jsem je pochopil bez problémů, a začal jsem si pomalu myslet, že se rychle dostávám na vyšší bloglevel, nicméně návrat k položce "POEZIE nebo PRÓZA mě přinutil vychladnout. Rozpaky, smutek a nakonec pobavení vyvolala položka "Článek zveřejnit", protože bych byl  rád, aby se mé příspěvky četly, když už je píši, ale napálit první příspěvek na hlavní blogovou stránku idnes mi přišlo jako hodně velká zábavná opovážlivost. A nakonec na mne z položky "Tlačítko facebook" (jedna z mála položek bez otazníku a současně jadna z položek, které by takové tlačítko potřebovaly nejvíc) zívlo "Líbí se mi" a rozhodl jsem se tuto volbu, protože je nejpozitivnější, používat tak dlouho, než mi někdo vysvětlí, o co tu jde.     

Odevzdávám se tedy do vůle laskavého administrátora a doufám, že budu moci takto rozšířit oblast svého působení i mimo diskusní fóra, kde mám s přispíváním mnohaletou praxi (mimochodem - víte, že v už v půlce devadesátých let minulého existoval velice zábavný poloamatérský diskusní server Kleppna (ano, opravdu se dvěma p), s množstvím sympatických diskusních fór, fajn lidí a skoro bez trollů? Skončil smutně - po několika letech byl napaden a vypnut. Spokojeně odcházím na level 891 Candy Crush Soda Saga, kde se mi mezitím, co jsem psal tento příspěvek, stihlo nagenerovat pár životů. Hezký den a brzy na shledanou u příspěvku, který už nebude takto plytký.

 

Autor: Jaroslav Holý | sobota 23.11.2019 10:00 | karma článku: 15,90 | přečteno: 393x
  • Další články autora

Jaroslav Holý

Nový článek na iDnes o rouškách a diskuse k němu

Dnes, 22.8., byl uveřejněn na iDnes článek, který obsahuje z mého pohledu slušnou, nepříliš ostře formulovanou výzvu k prokazatelně eskalujícímu počtu nových výskytů koronaviru. Můj článek si všímá některých rysů diskuse pod ním.

22.8.2020 v 22:00 | Karma: 23,27 | Přečteno: 774x | Diskuse| Ostatní

Jaroslav Holý

Nejlepší seriálové závěry (a jak se k nim dostat) - část osmá a poslední

Když jsem vybíral sedmnáct nejlepších závěrů ze seriálů, jež jsem za řadu let nakoukal, neměl jsem žádnou jasnou představu o pořadí, jež později mělo vzniknout – s jedinou výjimkou a ta shodou okolností patřila vítězi.

12.7.2020 v 11:32 | Karma: 6,32 | Přečteno: 307x | Diskuse| Ostatní

Jaroslav Holý

Nejlepší seriálové závěry a jak se k nim dostat (část sedmá)

V dnešním, již opravdu a definitivně předposledním, pokračování "seriálu o nejlepších koncích seriálů" se budeme věnovat závěru seriálu Breaking bad, který si vybojoval stříbrnou pozici.

7.6.2020 v 23:18 | Karma: 7,75 | Přečteno: 479x | Diskuse| Ostatní

Jaroslav Holý

Nejlepší seriálové závěry a jak se k nim dostat (část šestá)

Vítám vás u jednoho z posledních dílů mého žebříčku nejlepších konců epizod, sérií i celých seriálů. Dnes se budeme věnovat seriálu (a jeho závěru) Černobyl, který si vybojoval bronzovou pozici.

20.5.2020 v 17:53 | Karma: 5,38 | Přečteno: 225x | Diskuse| Ostatní

Jaroslav Holý

Pět logických hádanek ke zpříjemnění karantény i home office

Povšiml jsem si blogu s příspěvkem obsahujícím hádanku a tak mě napadlo přispět svou troškou do mlýna. A aby to nebyla jenom troška, následující příspěvek obsahuje pět hádanek posbíraných za celý můj dosavadní život.

10.5.2020 v 17:46 | Karma: 15,24 | Přečteno: 915x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Mohly by hlídat tisíce dětí. Většině z dětských skupin ale stát nedá peníze

26. dubna 2024

Premium Míst pro děti ve školkách je zoufalý nedostatek. Státu se pro letošek přihlásilo 180 lidí z...

Izraelský ministr Ben Gvir měl nehodu, auto po nárazu skončilo na střeše

26. dubna 2024  19:04

Izraelský ministr národní bezpečnosti Itamar Ben Gvir měl autonehodu ve městě Ramla ve středu země....

EU se od zemí jako Česko naučila hodně o Kremlu i Putinovi, řekla Leyenová

26. dubna 2024  18:09,  aktualizováno  18:29

Díky hořkým zkušenostem, které mají země ze středu a východu Evropy se Sovětským svazem, se...

Zkusil unést hocha ze školky, vydával se za jeho matku. Mladík dostal rok vězení

26. dubna 2024  18:16

Nejprve telefonicky a poté i osobně se čtyřiadvacetiletý muž snažil vynutit si vydání chlapce z...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

  • Počet článků 28
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 503x
Počínající šedesátník, vzděláním matfyzák, ženatý, obdařený dvěma syny, kteří ve třiceti dostávají rozum, výborný bridžista, strašlivý golfista, ženami označovaný jako "ty jsi ale kecka", stále ženatý s divou východňarkou a očekávající první vnouče.

Seznam rubrik